Company Logo

Real time web analytics, Heat map tracking

Wybrane z Galerii

 

 

Najlepsze Strony Filmowe

Logowanie

Licznik odwiedzin

Dzisiaj 18

Wczoraj 40

W tygodniu 118

W miesiącu 979

Wszystkie 78431

altAnalizowany na ostatnich zajęciach pod kątem reżyserii film "Cabaret" Boba Fossa powstał 40 lat temu. Z okazji czterdziestolecia jego powstania odbyły się specjalne uroczystości. Można więc powiedzieć, że we właściwym momencie obejrzeliśmy go na zajęciach. Oto zabiegi reżyserskie, jakie znaleźliśmy w tym filmie: 

  1. Koncepcja filmu. Sceny z życia przeplatają się ze scenami z kabaretu. Sceny kabaretowe są komentarzem i odbiciem historii toczącej się w świecie realnym.
  2. Film rozpoczyna się i kończy wyłaniającym się z ciemności rozmytym obrazem, który po wyostrzeniu okazuje się krzywym zwierciadłem odbijającym publiczność. W końcowym ujęciu widać członków NSDAP ze swastykami na ramionach.
  3. Na tle ścieżki dźwiękowej kabaretu pokazany jest przyjazd głównego bohatera. Przebitki twarzy ludzi na dworcu. Na wyciszeniu dźwięku z kabaretu bohater wchodzi po schodach do mieszkania. Treść piosenki koresponduje ze sceną przyjazdu.
  4. Montaż syntetyzujący. Pomija nieistotne szczegóły, takie jak zaproszenie głównego bohatera do kabaretu przez jego współlokatorkę, pobicie głównego bohatera.
  5. Zamazywanie rozróżnienia między kabaretem i rzeczywistością. Sceny z kabaretu w piosence o “biciu” przeplatają się ze scenami prawdziwego bicia ochroniarza /może własciciela/przez bojówkę NSDAP.
  6. Zarzutka dźwiękowa w scenie przy pisuarach. Na obraz transwestyty wchodzi “zarzutka dźwiękowa” - kobiecy głos z następnej sceny.
  7. Scena bliższego poznawania się bohaterów. Sekwencja scen dziejących się w różnych miejscach i porach dnia połączona wspólną linią dialogową.
  8. Konsekwentne wprowadzanie rekwizytów (pies, futro, papierośnica, cygaro) używanych do akcentowania istotnych momentów fabuły.
  9. Zastosowano co najmniej trzy ujęcia dynamizujące akcję, polegające na gwałtownym wejściu postaci w kadr./W pierwszej scenie z kabaretu głowa dziewczyny z baletu, w scenie w festynu głowa młodej dziewczyny dołączającej do już stojących/.
  10. W scenie korepetycji bohaterowie zastanawiają się nad wyglądem postaci kobiety wprowadzonej w następnej scenie. Reżyser w pierwszym ujęciu pokazuje wyłącznie jej kapelusz, każąc domyślać się widzowi jak naprawdę wygląda.
  11. Scena, w której piosenka z kabaretu przeplata się z retrospekcjami z życia bohaterów. Dźwięk piosenki jest zmiksowany z dźwiękiem pokazywanych scen.
  12. Użycie ptasiej perspektywy w scenie, w której główna bohaterka ogłasza, że jest w ciąży.



Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.6 templates web hosting Valid XHTML and CSS.