Company Logo

Real time web analytics, Heat map tracking

Wybrane z Galerii

 

 

Najlepsze Strony Filmowe

Logowanie

Licznik odwiedzin

Dzisiaj 4

Wczoraj 14

W tygodniu 34

W miesiącu 34

Wszystkie 54158

W związku z sytuacją pandemii koronawirusa i zawieszeniem stacjonarnych warsztatów proponujemy Internetowe Warsztaty Filmowe z reżyserii i montażu.
Przewagą tych warsztatów nad tradycyjnymi jest możliwość nauki o dowolnej porze dnia i nocy. W tradycjnej metodzie otrzymujesz porcję wiedzy,której jeśli nie zdążyłeś zapamiętać w trakcie wykładu lub nie zdążyłeś zrobić notatek to masz problem. W metodzie internetowej możesz wielokrotnie wrócić do zgadnienia którego nie zapamietałeś lub nie do końca zrozumiałeś.Zapoznaj się z programem Warsztatów Internetowych.

PROGRAM WARSZTATÓW INTERNETOWYCH
SEMESTR REŻYSERII I MONTAŻU

PODSTAWY REŻYSERII FILMOWEJ I MONTAŻU
Jak napisać scenariusz filmowy
synopsis,treatment,drabinka,scenopis 
36 wątków sytuacji scenariuszowych wg Poltiego
Praca nad testem fragmentu sztuki teatralnej
Charakterystyka postaci
Analiza kilkunastu realizacji fragmentu sztuki teatralnej/mastershot/
Ocena pomysłów,reżyserii,zdjęć
Wybór najlepiej zagranych ról.

PODSTAWY TEORII FILMU
Plany filmowe
Ruch kamery
Perspektywa
Filmowa oś akcji /oś kontaktu/
Zachowanie kierunków
Ujęcia wewnętrzne i zewnęrztne
Ujęcia subiektywne i obiektywne

Następstwo planów
Kompozycja kadru filmowego /złoty podział odcinka, mocne punkty kadru/
Przykłady dobrego i złego kadrowania

FILM FABULARNY
Analiza filmu fabularnego "Kabaret" Boba Fosse
zabiegi reżyserskie zastosowane w filmie

FILM DOKUMENTALNY / opcjonalnie/
Analiza wybranych filmów dokumentalnych
"Z punktu widzenia nocnego portiera" Krzysztofa Kieślowskiego 
„Nasza rozmowa” Mieczysław Krzel

TEORIA MONTAŻU FILMOWEGO
Montaż liniowy i nieliniowy. 
Oś kontaktu i oś symetrii /filmowa oś akcji/ i konsekwencje jej przekraczania
W jakich sytuacjach możemy przekraczać oś kontaktu
Zachowanie zgodności kierunków
Zmienność planów
Zastosowanie przebitki
Montaż równoległy 
Plan i kotrplan
Realizacja sceny diologowej z 7 ustawień kamery
Symetryczne ustawienia kamery
Ujęcia subiektywne i obiektywne
Zachowanie plastyki obrazu jako jeden z warunków montowania się sceny
Sposoby łączenia ujęć/ na ruchu, w kontrplanie, przejście przez kamerę, przenikanie/
Figury montażowe

Montaż analizujący i syntetyzujący.
Montaż na ruchu /doskok i odskok po osi, ten sam plan i różne kąty
patrzenia, cięcia na ruchu w kontrplanie, różne plany, różne kąty patrzenia/.
Montaż panoram.
Montaż poruszających się obiektów.
Montaż ze szwenkiem
Montaż z przemazaniem
Montaż wewnątrz kadrowy
Montaż równoległy 
Anty-montaż jako artystyczny środek wyrazu
Współzależność obrazu i ścieżki dźwiękowej
Analiza montażu na przykładzie wybranego fragmentu filmu

DŹWIĘK W FILMIE
Ścieżka dźwiękowa w filmie
Budowa ścieżki dźwiękowej
Dialog, monolog
Efekty dźwiękowe: synchroniczne, boczne, specjalne, tło, gwar
Zarzutka dźwiękowa
Muzyka
Cisza

TECHNIKA MONTAŻU

Elementy montażu cyfrowego
Program montażu nieliniowego Da Vinci 15 
Podstawowe pojęcia z obsługi programu montażowego
Import materiału do programu
Montaż obrazu i dźwięku na time-line
Napisy, efekty, korekta obrazu
Rendering
Tworzenie ścieżki dźwiękowej
Eksport time-line do pliku.


ZAJĘCIA PRAKTYCZNE /praca indywidualna uczestników/
Opracowanie pomysłu na krótka etiudę
Konsultacje etiud zrealizowanych przez uczestników
Konsultacje poszczególnych etapów pracy.

 




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.6 templates web hosting Valid XHTML and CSS.