Company Logo

Real time web analytics, Heat map tracking

Wybrane z Galerii

 

 

Najlepsze Strony Filmowe

Logowanie

Licznik odwiedzin

Dzisiaj 0

Wczoraj 13

W tygodniu 13

W miesiącu 346

Wszystkie 45065

 

SEMESTR OPERATORSKI

PODSTAWY SZTUKI OPERATORSKIEJ   JESIEŃ 2018

ZAPIS OBRAZU

Substancje światłoczułe. Budowa materiałów światłoczułych
Zapis obrazu na nośniku światłoczułym, rodzaje filmów, światłoczułość
Zapis obrazu na nośniku magnetycznym: zapis analogowy i zapis cyfrowy
Zapisy analogowe VHS, S-VHS, Video8, Hi-8, Betacam SP 
Cyfrowe zapisy obrazu DV, DVCAM, Digital 8, Digital Beta
Cyfrowe zapisy obrazu HDV i HD na dyskach, kartach pamięci


PODSTAWY TECHNIKI FOTOGRAFICZNEJ 
Fotografia otworkowa, kamera obscura
Budujemy aparat fotograficzny: wizjer, migawka, obiektyw
Działanie soczewki, wady soczewek, budowa obiektywu
Ogniskowa, głębia ostrości, kąt widzenia
Rodzaje obiektywów: szerokokątne, standardowe i długoogniskowe, obiektywy o zmiennej ogniskowej /zoom/
Przysłona, migawka, czas ekspozycji
Dobór parametrów poprawnej ekspozycji
Pierścienie pośrednie, soczewki, konwertery

 

KAMERY VIDEO /KAMEROWIDY/
Rodzaje, budowa, formaty
Kamerowidy w technice cyfrowej DV i ich obsługa
Parametry kamery, na które powinniśmy zwrócić uwagę przy zakupie kamery
Filtry

 

PODSTAWY TEORII FILMU
Plany filmowe
Ruch kamery
Perspektywa
Filmowa oś akcji
Przestrzeń filmowa
Zachowanie kierunków
Następstwo planów
Twórcze wykorzystanie różnych rodzajów obiektywów /głębia ostrości/
Kompozycja kadru filmowego /złoty podział odcinka, mocne punkty kadru/

OŚWIETLENIE W FILMIE
Widmo światła.
Rodzaje światła /temperatura barwowa/.
Balans bieli.
Pomiar światła padającego i odbitego.
Światło ekspozycyjne, rysujące, dopełniające, kontrowe, efektowe,ubraniowe, sceniczne.
Światło kluczowe.
Technika high-key i low-key.
Kontrast.

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE

Poprawne ustawianie ostrości podczas najazdu zoomem/ćwiczenie/
Ustawianie balansu bieli.
Realizacja etiudy filmowej z uwzględnieniem planów filmowych, filmowej osi kontaktu, osi akcji, 
Ćwiczenia dotyczące ruchu kamery/panorama pozioma,pionowa,szwenk,jazda/
Reportaż filmowy i jego omówienie.
Wykonanie portretu i ujęcia martwej natury z uwzględnieniem oświetlenia planu /światło rysujące, wypełniające i kontrowe./
Efekty uzyskiwane za pomocą filtrów.
Styl oświetlenia.

SEMESTR REŻYSERII I MONTAŻ

PODSTAWY REŻYSERII FILMOWEJ I MONTAŻU (w 2019 roku po skompletowaniu grupy) 
Treatment, synopisis, scenariusz, scenopis
36 wątków sytuacji scenariuszowych
Praca nad testem fragmentu sztuki teatralnej
Analiza postaci
Wybór i prowadzenie aktorów
Analiza artystycznych środków wyrazu
Kontrapunkt
Retrospekcja i antycypacja.
Praca z aktorem

FILM FABULARNY
Analiza filmu fabularnego "Kabaret" Boba Fosse

FILM DOKUMENTALNY
Analiza wybranych filmów dokumentalnych
"Z punktu widzenia nocnego portiera" Krzysztofa Kieślowskiego 
Paradokument "Męska sprawa" Sławomira Fabickiego.
Reportaż filmowy "Strefa zero"

TEORIA MONTAŻU FILMOWEGO
Dramaturgia filmowa
Budowanie sceny filmowej
Problemy montażowe związane z przestrzenią filmową
Oś kontaktu
Oś symetrii
Filmowa oś akcji
Zachowanie zgodności kierunków
Zmienność planów
Zastosowanie przebitki
Montaż równoległy 
Łączenie ruchomej kamery z ruchem aktorów i przedmiotów
Scena dialogowa
Symetryczne ustawienia kamery
Symetria wewnętrzna i zewnętrzna
Ujęcia subiektywne i obiektywne
Zachowanie plastyki obrazu 
Sposoby łączenia ujęć/ na ruchu, w kontrplanie, przejście przez kamerę, przenikanie
Figury montażowe
Rytm montażowy
Montaż analizujący i syntetyzujący.
Montaż na ruchu /doskok i odskok po osi, ten sam plan i różne kąty
patrzenia, cięcia na ruch w kontrplanie, różne plany, różne kąty patrzenia/.
Montaż panoram.
Montaż poruszających się obiektów.
Montaż ze szwenkiem
Montaż z przemazaniem
Montaż wewnątrz kadrowy
Współzależność obrazu i ścieżki dźwiękowej
Anty-montaż jako artystyczny środek wyrazu
Montaż liniowy i nieliniowy. 
Analiza montażu na przykładzie wybranego filmu

DŹWIĘK W FILMIE
Ścieżka dźwiękowa w filmie
Budowa ścieżki dźwiękowej
Dialog, monolog
Efekty dźwiękowe: synchroniczne, boczne, specjalne, tło, gwar
Zarzutka dźwiękowa
Muzyka
Cisza

SPRZĘT I URZĄDZENIA
Elementy montażu cyfrowego
Program montażu nieliniowego Adobe Premiere Pro CS3
Nauka praktycznej obsługi programu montażowego
Wprowadzanie nakręconego materiału na dysk komputera
Import materiału do programu
Efekty specjalne
Rendering
Obróbka ścieżki dźwiękowej
Ćwiczenia praktyczne montażu etiudy filmowej
Eksport time-linu do pliku.

ĆWICZENIA 
Realizacja sceny filmowej z uwzględnieniem planów filmowych,filmowej osi akcji, 
montażu wewnątrz kadrowego i montażu na ruchu

ZAJĘCIA PRAKTYCZNE /praca indywidualna uczestników/
Realizacja etiud według scenariusza uczestników warsztatów
Montaż etiud filmowych
Konsultacje poszczególnych etapów pracy.




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.6 templates web hosting Valid XHTML and CSS.