Company Logo

Real time web analytics, Heat map tracking

Wybrane z Galerii

 

 

Najlepsze Strony Filmowe

Logowanie

Licznik odwiedzin

Dzisiaj 11

Wczoraj 14

W tygodniu 55

W miesiącu 55

Wszystkie 54179

W związku z sytuacją pandemii koronawirusa i zawieszeniem stacjonarnych warsztatów proponujemy Internetowe Warsztaty Filmowe z reżyserii i montażu.
Przewagą tych warsztatów nad tradycyjnymi jest możliwość nauki o dowolnej porze dnia i nocy. W tradycjnej metodzie otrzymujesz porcję wiedzy,której jeśli nie zdążyłeś zapamiętać w trakcie wykładu lub nie zdążyłeś zrobić notatek to masz problem. W metodzie internetowej możesz wielokrotnie wrócić do zgadnienia którego nie zapamietałeś lub nie do końca zrozumiałeś.Zapoznaj się z programem Warsztatów Internetowych.

PROGRAM WARSZTATÓW INTERNETOWYCH
SEMESTR REŻYSERII I MONTAŻU

PODSTAWY REŻYSERII FILMOWEJ I MONTAŻU
Jak napisać scenariusz filmowy
synopsis,treatment,drabinka,scenopis 
36 wątków sytuacji scenariuszowych wg Poltiego
Praca nad testem fragmentu sztuki teatralnej
Charakterystyka postaci
Analiza kilkunastu realizacji fragmentu sztuki teatralnej/mastershot/
Ocena pomysłów,reżyserii,zdjęć
Wybór najlepiej zagranych ról.

PODSTAWY TEORII FILMU
Plany filmowe
Ruch kamery
Perspektywa
Filmowa oś akcji /oś kontaktu/
Zachowanie kierunków
Ujęcia wewnętrzne i zewnęrztne
Ujęcia subiektywne i obiektywne

Następstwo planów
Kompozycja kadru filmowego /złoty podział odcinka, mocne punkty kadru/
Przykłady dobrego i złego kadrowania

FILM FABULARNY
Analiza filmu fabularnego "Kabaret" Boba Fosse
zabiegi reżyserskie zastosowane w filmie

FILM DOKUMENTALNY / opcjonalnie/
Analiza wybranych filmów dokumentalnych
"Z punktu widzenia nocnego portiera" Krzysztofa Kieślowskiego 
„Nasza rozmowa” Mieczysław Krzel

TEORIA MONTAŻU FILMOWEGO
Montaż liniowy i nieliniowy. 
Oś kontaktu i oś symetrii /filmowa oś akcji/ i konsekwencje jej przekraczania
W jakich sytuacjach możemy przekraczać oś kontaktu
Zachowanie zgodności kierunków
Zmienność planów
Zastosowanie przebitki
Montaż równoległy 
Plan i kotrplan
Realizacja sceny diologowej z 7 ustawień kamery
Symetryczne ustawienia kamery
Ujęcia subiektywne i obiektywne
Zachowanie plastyki obrazu jako jeden z warunków montowania się sceny
Sposoby łączenia ujęć/ na ruchu, w kontrplanie, przejście przez kamerę, przenikanie/
Figury montażowe

Montaż analizujący i syntetyzujący.
Montaż na ruchu /doskok i odskok po osi, ten sam plan i różne kąty
patrzenia, cięcia na ruchu w kontrplanie, różne plany, różne kąty patrzenia/.
Montaż panoram.
Montaż poruszających się obiektów.
Montaż ze szwenkiem
Montaż z przemazaniem
Montaż wewnątrz kadrowy
Montaż równoległy 
Anty-montaż jako artystyczny środek wyrazu
Współzależność obrazu i ścieżki dźwiękowej
Analiza montażu na przykładzie wybranego fragmentu filmu

DŹWIĘK W FILMIE
Ścieżka dźwiękowa w filmie
Budowa ścieżki dźwiękowej
Dialog, monolog
Efekty dźwiękowe: synchroniczne, boczne, specjalne, tło, gwar
Zarzutka dźwiękowa
Muzyka
Cisza

TECHNIKA MONTAŻU

Elementy montażu cyfrowego
Program montażu nieliniowego Da Vinci 15 
Podstawowe pojęcia z obsługi programu montażowego
Import materiału do programu
Montaż obrazu i dźwięku na time-line
Napisy, efekty, korekta obrazu
Rendering
Tworzenie ścieżki dźwiękowej
Eksport time-line do pliku.


ZAJĘCIA PRAKTYCZNE /praca indywidualna uczestników/
Opracowanie pomysłu na krótka etiudę
Konsultacje etiud zrealizowanych przez uczestników
Konsultacje poszczególnych etapów pracy.

 

Już wiadomo że 12 marca 2020 nie rozpoczynamy Warsztatów  z reżyserii i montażu dla licealistów, studentów jak i całkiem dorosłych, bo w związku z koronawirusem, zawieszono wszelkie zajęcia tego typu w skali kraju.Stwarza to szansę dla tych co się spóźnili, aby jeszcze dołączyć do grupy warsztatowej.Uczymy się przez internet. Z programem warsztatów i zasadami uczestnictwa można zapoznać się w zakładce Warsztaty na naszej stronie klubu w zakładce WARSZTATY. Kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub tel. 601-238-464

Trwają zapisy na nową edycję Warsztatów reżyserii i montażu dla początkujących, które planowane są w  marcu 2020.Zajecia odbywają się we czwartki w godz. 17-20:00. Warsztaty Filmowe w kubie SAWA prowadzone są od 1991 roku czyli już prawie 30 lat. 41 osób uczestniczących w tych warsztatach zdało do szkół filmowych w kraju/Łódzka PWSFiT, Katowicka Szkoła Filmowa, oraz, szkoły filmowe poza jego granicami w Nowym Jorku, Berlinie, Leeds, Maladze, Nancy/. 150 osób uczestniczących w naszych warsztatów pracuje w filmie profesjonalnym. Uczestnicy warsztatów za swoje filmy amatorskie otrzymali 496 nagród na festiwalach w tym ponad 100 na konkursach międzynarodowych. Zapraszamy! Aby uzyskać nr konta na wpłatę zadatku 300zł /całe warsztaty kosztują 600 zł/ należy zgłosić swoje uczestnictwo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub zadzwonić pod nr.601-238-464

Warsztaty Filmowe w kubie SAWA prowadzone są od 1991 roku. Uczestniczyło w nich ponad 1500 osób.41 osób zdało do szkół filmowych w kraju i poza jego granicami. 150 osób uczestniczących w naszych warsztatów pracuje w filmie profesjonalnym.Uczestnicy warsztatów za swoje filmy otrzymali 496 nagród na festiwalach w tym ponad 100 na konkursach międzynarodowych.Obecnie WARSZTATY FILMOWE z reżyserii,montażu i sztuki operatorskiej odbywają się wówczas gdy zbierze się odpowiednia liczba chętnych.Zapraszamy! Aby uzyskać nr konta na wpłatę zadatku 300zł /całe warsztaty kosztują 600 zł/ należy zgłosić swoje uczestnictwo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub zadzonić pod nr.601-238-464

W połowie października 2019 rozpoczniemy warsztaty operatorskie.Już teraz można rezerwować miejsca.Z programem warsztatów i zasadami uczestnictwa można zapoznać się w zakładce WARSZTATY.Od roku 1991 kiedy odbyły się pierwsze warsztaty blisko 150 uczestników Warsztatów pracuje przy profesjonalnyh produkcjach filmowych. Niektórzy poza granicami kraju.Zapraszamy. Aby uzyskać nr konta na wpłatę zadatku 300zł należy zgłosić swoje uczestnictwo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub zadzonić pod nr.601-238-464

1 2

16 maja 1968 powstał Amatorski Klub Filmowy SAWA założony przez grupę uczestników kursu „Podstaw kinematografii wąskotaśmowej”. W momencie tworzenia dołączył do nich Leszek Boguszewski który od roku 1975 do chwili obecnej pełni funkcję instruktora klubu..Wkrótce dołączyli dwaj muzycy Wojciech Czarnecki i Ryszard Zerynger, a następnie znany wówczas w kręgach filmowców amatorów Jan Piechura oraz Jerzy Piluchowski, Wacław Szewczyk, Michał i Ela Sucheccy, Ula i Leszek Rozowscy , Wanda i Zbyszek Myszka i wielu innych.

Ta właśnie grupa powiększona jeszcze o kilka osób spotykała się, tworzyła filmy, organizowała imprezy, uczestniczyła w festiwalach filmu amatorskiego, a przede wszystkim bawiła się przez 22 lata to jest do roku 1990. Od 1991 roku klub SAWA zmienił się radykalnie. Uczestnicy z dawnych lat spotykali się regularnie jeszcze przez wiele lat, ale już w składzie tylko 7-8 osób. Po roku 1991 do chwili obecnej organizowane są Warsztaty Filmowe w których w ciągu 27 lat uczestniczyło ponad 1500 osób, głównie młodych.Najsłyniejsi z nich to Anata i Michał Popie-Machniccy,Klaudiusz Kasprzak-Styliński,Katarzyna Klimkiewicz,Wojciech Staroń, Michał Mróz,Aleksandra Czenczek.

Amatorski Klub Filmowy SAWA trzykrotnie otrzymał tzw. duże złote medale UNICA. Po raz pierwszy za całokształt twórczości duży złoty medal UNICA otrzymał Leszek Boguszewski w 1981. Ponownie w 1992 roku taki medal otrzymał Klub SAWA. W 1994 roku Klub SAWA został uhonorowany złotym medalem UNICA za współ-organizację festiwalu młodzieżowego.

W 51-letniej działalności klubu powstało ponad 250 filmów, za które autorzy otrzymali 496 nagród, w tym 112 na konkursach międzynarodowych.

Najaktywniejszymi twórcami AKF SAWA w minionych 51 latach działalności Klubu są:

Leszek Boguszewski za zrealizowane 35 filmów otrzymał 123 nagrody, w tym 37 na konkursach międzynarodowych),Grand Prix na konkursie w Chorwacji za film „Powrót” złoty medal za film „Pajęczyna” na konkursie w Chorwacji a także srebrne medale, w Niemczech, Austrii,

Kilkakrotne Grand Prix na konkursach krajowych.

Obecnie Juror Europejskiej Akademii Filmowej Kina Niezależnego Grand OFF.

Michał Mróz zrealizował 6 filmów animowanych za które otrzymał 47 nagród. Aneta Gutkowska (za zrealizowane 12 filmów otrzymała 40 nagród, w tym złote medale na konkursach UNICA w Argentynie, na festiwalu w Duisburgu i Grand Prix na festiwalu w Berlinie),

Klaudiusz Kasprzak Styliński (za realizowane 10 filmów zdobył 27 nagród).

Michał Mróz,(za zrealizowane 6 filmów otrzymał 36 nagród)

Wojciech Czarnecki (za realizowane 9 filmów zdobył 23 nagrody),

Wraz z rozwojem techniki wideo, zmieniło się oblicze AKF SAWA, gdyż napłynęło wielu młodych ludzi, z których ponad 40 zostało studentami Łódzkiej Szkoły Filmowej i kilku Szkoły Filmowej w Katowicach.

Nasi absolwenci studiowali w szkołach filmowych w Nowym Jorku, w Nancy we Francji, Leeds w Wielkiej Brytanii, w Maladze, w Amsterdamie i w Berlinie.

Wielu młodych ludzi na przestrzeni lat skorzystało z naszej oferty stawiając właśnie u nas pierwsze filmowe kroki a po ukończeniu szkoły filmowej pracuje w filmie i telewizji. Wielu młodych ludzi na przestrzeni lat skorzystało z naszej oferty stawiając właśnie u nas pierwsze filmowe kroki a po ukończeniu szkoły filmowej pracuje w filmie i telewizji. Na nasze Warsztaty uczęszczali między innymi

Wojtek Staroń, zdobywca Srebrnego Niedźwiedzia na Festiwalu w Berlinie w 2011 roku, operator najbardziej nagradzanego filmu polskiego w 2006 roku "Plac Zbawiciela", szwenkier w cz.4-5 “Harry Potter”,

Katarzyna Klimkiewicz zdobywczyni European Film Award 2010 za film "Hanoi-Warszawa", uznany za najlepszą krótkometrażową fabułę w Europie w 2010 roku,

Aneta i Michał Popiel-Machniccy, Nagroda Blackmagic Design Cinematography Award za zdjęcia do filmu "Czasem śnię, że latam" na SLAMDANCE FILM FESTIVAL w 2013 roku i. na Festiwalu w Chegdu w Chinach : Statuetka GOLD PANDA AWARD 2014.

Piotr Bernaś, który za film "Paparazzi" otrzymał "Złotą żabę" w kategorii dokument na Plus Camerimage w 2011 roku, a także Rafał Skalski, który jako najmłodszy w historii autor został laureatem Grand Prix Krakowskiego Festiwalu Filmów Krótkometrażowych i wielu innych obecnie twórców kina profesjonalnego. W Warsztatach uczestniczyli także aktorzy Marcin Kwaśny, Dominika Figurska i Michał Chorosiński, a także Natalia Korczakowska, aktualnie reżyser w Teatrze Wielkim. Michał Popiel -Machnicki operator seriali i filmów dokumentalnych, Aneta Popiel-Machnicka, reżyser i scenarzysta,Aleksandra Czenczek/grafik komputerowy działająca w Londynie/ Weronika Wojnach - zdjęcia do serialu „M” jak miłość, Przemek Angerman - reż. seriali TV, Michał Dudzik - operator TVP, Tomasz Brzostek - operator POLSAT, Katarzyna Klimkiewicz - reż. TVP, Jakub Cuman - operator TVN, i wielu innych. AKF SAWA to najstarszy w Warszawie, jeden z najstarszych w Polsce i Europie amatorskich klubów filmowych.

Do końca Warsztatów rezyserii i montażu  pozostały już tylko dwa zajęcia. Na jesieni nowa edycja Warsztatów operatorskich a po nich ponownie Warsztaty reżyserii i montażu. Już teraz można rezerwować miejsca. Pierwsze osoby już to zrobiły.




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.6 templates web hosting Valid XHTML and CSS.