Company Logo

Real time web analytics, Heat map tracking

Wybrane z Galerii

 

 

Najlepsze Strony Filmowe

Logowanie

Licznik odwiedzin

Dzisiaj 4

Wczoraj 21

W tygodniu 25

W miesiącu 687

Wszystkie 78139


Ukończył Uniwersytet Warszawski wydział chemii. Instruktor filmu kategorii „S” (absolwenci PWSFiT w Łodzi otrzymywali zaraz po studiach kategorię I a dopiero po 5 latach praktyki mogli ubiegać się o nadanie kategorii „S”).

W 1968 roku był jednym ze współzałożycieli AKF SAWA, a od 1975 roku instruktor klubu SAWA. Autor 35  filmów za które otrzymał 122 nagrody w tym 37 nagród na konkursach międzynarodowych i 85 na konkurach krajowych. Ważniejsze nagrody to Grand Prix na Festiwalu w Chorwacji, złoty medal na Festiwalu w Chorwacji,srebrne medale na konkursach we Francji, Niemczech i Austrii, brązowe medale na konkursach w Szwecji, Niemczech, Austrii i Węgrzech. 
W 1981 roku za całokształt działalności filmowej uhonorowany złotym medalem Światowej Unii Filmu UNICA działającej przy UNESCO.
W prowadzonym przez niego Klubie Filmowym SAWA pierwsze kroki stawiali między innymi Wojtek Staroń, zdobywca Srebrnego Niedźwiedzia na Festiwalu w Berlinie w 2011 roku,operator najbardziej nagradzanego filmu polskiego w 2006 roku "Plac Zbawiciela", szwenkier w cz.4-5 “Harry Potter”,Katarzyna Klimkiewicz zdobywczyni European Film Award 2010 za film"Hanoi-Warszawa", uznany za najlepszą krótkometrażową fabułę w Europie w 2010 roku, Piotr Bernaś,który za film "Paparazzi"otrzymał "Złotą żabę"w kategorii dokument na Plus Camerimage w 2011 roku, a także Rafał Skalski, który jako najmłodszy w historii autor został laureatem Grand Prix Krakowskiego Festiwalu Filmów Krótkometrażowych,Aneta i Michał Popiel-Machniccy, Nagroda Blackmagic Design Cinematography Award za zdjęcia do filmu "Czasem śnię, że latam" na SLAMDANCE FILM FESTIVAL w  2013 roku i na Festiwalu w Chengdu w Chinach Statuetka GOLD PANDA AWARD 2014.  i wielu innych obecnie twórców kina profesjonalnego. W Warsztatach uczestniczyli także aktorzy Marcin Kwaśny, Dominika Figurska i Michał Chorosiński,a także Natalia Korczakowska,aktualnie reżyser w Teatrze Wielkim. W ciągu 50 lat powstało 250 filmów, za które autorzy otrzymali 106 nagród na konkursach międzynarodowych i 390 na konkursach krajowych (razem 496). W latach 1990-2007 30 członków pomyślnie zdało egzaminy do PWSTiF w Łodzi, Katowicach i szkół filmowych w Nowym Jorku, Berlinie, Nancy (Francja) i Leeds (W.Brytania), Amsterdamie, Maladze i Kopenhadze. Dyrektor 40 i 41 Ogólnopolskiego Konkursu Filmów Amatorskich w Koninie. Szef ekipy technicznej podczas Światowego Festiwalu Filmów Nieprofesjonalnych w Warszawie w 1997 roku. Juror festiwali krajowych i międzynarodowych kina niezależnego. Juror Europejskiej Akademii Kina Niezależnego Grand OFF.  Realizator (reżyseria, zdjęcia, montaż) filmów dydaktycznych, reklamowych, promocyjnych, dla banków, agencji artystycznych, studia TV i Polfarmy. W 2009 roku zrealizował pełnometrażowy film dokumentalny (90 min.) o firmie Hitachi Power Tools „ Nasza ziemia obiecana” , także film promocyjny dla TPSA (zdjęcia i konsultacja montażu). W roku 2010 zrealizował zdjęcia do programu "Tak możesz" TVP2.
Od 1997 roku współpracuje z JJW studio TV jako kierownik i wykładowca Akademii Filmu (220 absolwentów).

 

WARSZTATY INTERNETOWE
SEMESTR REŻYSERII I MONTAŻU

PODSTAWY REŻYSERII FILMOWEJ I MONTAŻU
Jak napisać scenariusz filmowy
synopsis,treatment,drabinka,scenopis 
36 wątków sytuacji scenariuszowych wg Poltiego
Praca nad testem fragmentu sztuki teatralnej
Charakterystyka postaci
Analiza kilkunastu realizacji fragmentu sztuki teatralnej/mastershot/
Ocena pomysłów,reżyserii,zdjęć
Wybór najlepiej zagranych ról.

PODSTAWY TEORII FILMU
Plany filmowe
Ruch kamery
Perspektywa
Filmowa oś akcji /oś kontaktu/
Zachowanie kierunków
Ujęcia wewnętrzne i zewnęrztne
Ujęcia subiektywne i obiektywne

Następstwo planów
Kompozycja kadru filmowego /złoty podział odcinka, mocne punkty kadru/
Przykłady dobrego i złego kadrowania

FILM FABULARNY
Analiza filmu fabularnego "Kabaret" Boba Fosse
Analiza zabiegów reżyserskich zastosowanych w filmie

FILM DOKUMENTALNY / opcjonalnie/
Analiza wybranych filmów dokumentalnych
"Z punktu widzenia nocnego portiera" Krzysztofa Kieślowskiego 
„Nasza rozmowa” Mieczysław Krzel

TEORIA MONTAŻU FILMOWEGO
Montaż liniowy i nieliniowy. 
Oś kontaktu i oś symetrii /filmowa oś akcji/ i konsekwencje jej przekraczania
W jakich sytuacjach możemy przekraczać oś kontaktu
Zachowanie zgodności kierunków
Zmienność planów
Zastosowanie przebitki
Montaż równoległy 
Plan i kotrplan
Realizacja sceny diologowej z 7 ustawień kamery
Symetryczne ustawienia kamery
Ujęcia subiektywne i obiektywne
Zachowanie plastyki obrazu jako jeden z warunków montowania się sceny
Sposoby łączenia ujęć/ na ruchu, w kontrplanie, przejście przez kamerę, przenikanie/
Figury montażowe

Montaż analizujący i syntetyzujący.
Montaż na ruchu /doskok i odskok po osi, ten sam plan i różne kąty
patrzenia, cięcia na ruchu w kontrplanie, różne plany, różne kąty patrzenia/.
Montaż panoram.
Montaż poruszających się obiektów.
Montaż ze szwenkiem
Montaż z przemazaniem
Montaż wewnątrz kadrowy
Montaż równoległy 
Anty-montaż jako artystyczny środek wyrazu
Współzależność obrazu i ścieżki dźwiękowej
Analiza montażu na przykładzie wybranego fragmentu filmu

DŹWIĘK W FILMIE
Ścieżka dźwiękowa w filmie
Budowa ścieżki dźwiękowej
Dialog, monolog
Efekty dźwiękowe: synchroniczne, boczne, specjalne, tło, gwar
Zarzutka dźwiękowa
Muzyka
Cisza

TECHNIKA MONTAŻU

Elementy montażu cyfrowego
Program montażu nieliniowego Da Vinci 15 
Podstawowe pojęcia z obsługi programu montażowego
Import materiału do programu
Montaż obrazu i dźwięku na time-line
Napisy, efekty, korekta obrazu
Rendering
Tworzenie ścieżki dźwiękowej
Eksport time-line do pliku.


ZAJĘCIA PRAKTYCZNE /praca indywidualna uczestników/
Opracowanie pomysłu na krótka etiudę

Konsultacje etiud zrealizowanych przez uczestników
Konsultacje poszczególnych etapów pracy.

 

WARSZTATY INTERNETOWE

SEMESTR OPERATORSKI

PODSTAWY SZTUKI OPERATORSKIEJ  

ZAPIS OBRAZU

Substancje światłoczułe. Budowa materiałów światłoczułych
Zapis obrazu na nośniku światłoczułym, rodzaje filmów, światłoczułość
Zapis obrazu na nośniku magnetycznym: zapis analogowy i zapis cyfrowy
Zapisy analogowe VHS, S-VHS, Video8, Hi-8, Betacam SP 
Cyfrowe zapisy obrazu DV, DVCAM, Digital 8, Digital Beta
Cyfrowe zapisy obrazu HDV i HD na dyskach, kartach pamięci


PODSTAWY TECHNIKI FOTOGRAFICZNEJ 
Fotografia otworkowa, kamera obscura
Budujemy aparat fotograficzny: wizjer, migawka, obiektyw
Działanie soczewki, wady soczewek, budowa obiektywu
Ogniskowa, głębia ostrości, kąt widzenia
Rodzaje obiektywów: szerokokątne, standardowe i długoogniskowe, obiektywy o zmiennej ogniskowej /zoom/
Przysłona, migawka, czas ekspozycji
Dobór parametrów poprawnej ekspozycji
Pierścienie pośrednie, soczewki, konwertery

 

KAMERY VIDEO /KAMEROWIDY/
Rodzaje, budowa, formaty
Kamerowidy w technice cyfrowej DV i ich obsługa
Parametry kamery, na które powinniśmy zwrócić uwagę przy zakupie kamery
Filtry

 

OŚWIETLENIE W FILMIE
Widmo światła.
Rodzaje światła /temperatura barwowa/.
Balans bieli.
Pomiar światła padającego i odbitego.
Światło ekspozycyjne, rysujące, dopełniające, kontrowe, efektowe,ubraniowe, sceniczne.
Światło kluczowe.
Technika high-key i low-key.
Kontrast.

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE

Poprawne ustawianie ostrości podczas najazdu zoomem/ćwiczenie/
Ustawianie balansu bieli.
Realizacja etiudy filmowej z uwzględnieniem planów filmowych, filmowej osi kontaktu, osi akcji, 
Ćwiczenia dotyczące ruchu kamery/panorama pozioma,pionowa,szwenk,jazda/
Reportaż filmowy i jego omówienie.
Wykonanie portretu i ujęcia martwej natury z uwzględnieniem oświetlenia planu /światło rysujące, wypełniające i kontrowe./
Efekty uzyskiwane za pomocą filtrów.
Styl oświetlenia.

SEMESTR REŻYSERII I MONTAŻU

Program tradycyjnych warsztatów

PODSTAWY REŻYSERII FILMOWEJ I MONTAŻU 
36 wątków sytuacji scenariuszowych
Praca nad testem fragmentu sztuki teatralnej
Analiza postaci
Wybór i prowadzenie aktorów
Analiza artystycznych środków wyrazu
Retrospekcja i antycypacja.
Praca z aktorem

PODSTAWY TEORII FILMU
Plany filmowe
Ruch kamery
Perspektywa
Filmowa oś akcji
Przestrzeń filmowa
Zachowanie kierunków
Następstwo planów
Twórcze wykorzystanie różnych rodzajów obiektywów /głębia ostrości/
Kompozycja kadru filmowego /złoty podział odcinka, mocne punkty kadru/
FILM FABULARNY
Analiza filmu fabularnego "Kabaret" Boba Fosse

FILM DOKUMENTALNY / opcjonalnie/
Analiza wybranych filmów dokumentalnych
"Z punktu widzenia nocnego portiera" Krzysztofa Kieślowskiego 
Paradokument "Męska sprawa" Sławomira Fabickiego.


TEORIA MONTAŻU FILMOWEGO
Dramaturgia filmowa
Budowanie sceny filmowej
Problemy montażowe związane z przestrzenią filmową
Oś kontaktu
Oś symetrii
Filmowa oś akcji
Zachowanie zgodności kierunków
Zmienność planów
Zastosowanie przebitki
Montaż równoległy 
Łączenie ruchomej kamery z ruchem aktorów i przedmiotów
Scena dialogowa
Symetryczne ustawienia kamery
Symetria wewnętrzna i zewnętrzna
Ujęcia subiektywne i obiektywne
Zachowanie plastyki obrazu 
Sposoby łączenia ujęć/ na ruchu, w kontrplanie, przejście przez kamerę, przenikanie
Figury montażowe
Rytm montażowy
Montaż analizujący i syntetyzujący.
Montaż na ruchu /doskok i odskok po osi, ten sam plan i różne kąty
patrzenia, cięcia na ruch w kontrplanie, różne plany, różne kąty patrzenia/.
Montaż panoram.
Montaż poruszających się obiektów.
Montaż ze szwenkiem
Montaż z przemazaniem
Montaż wewnątrz kadrowy
Współzależność obrazu i ścieżki dźwiękowej
Anty-montaż jako artystyczny środek wyrazu
Montaż liniowy i nieliniowy. 
Analiza montażu na przykładzie wybranego filmu

DŹWIĘK W FILMIE
Ścieżka dźwiękowa w filmie
Budowa ścieżki dźwiękowej
Dialog, monolog
Efekty dźwiękowe: synchroniczne, boczne, specjalne, tło, gwar
Zarzutka dźwiękowa
Muzyka
Cisza

SPRZĘT I URZĄDZENIA
Elementy montażu cyfrowego
Program montażu nieliniowego Adobe Premiere Pro 
Nauka praktycznej obsługi programu montażowego
Wprowadzanie nakręconego materiału na dysk komputera
Import materiału do programu
Efekty specjalne
Rendering
Obróbka ścieżki dźwiękowej
Ćwiczenia praktyczne montażu etiudy filmowej
Eksport time-linu do pliku.

ĆWICZENIA 
Realizacja sceny filmowej z uwzględnieniem planów filmowych,filmowej osi akcji, 
montażu wewnątrz kadrowego i montażu na ruchu

ZAJĘCIA PRAKTYCZNE /praca indywidualna uczestników/
Konsultacje etiud zrealizowanych przez uczestników
Praktyczna nauka montażu filmowego
Konsultacje poszczególnych etapów pracy.

Dwa razy w roku ogłaszamy nabór nowych członków w każdym wieku. Nauka jest tak pomyślana że można ją zaczynać zarówno od semestru jesiennego jak wiosennego. Początkujący powinni zapisywać się  na WARSZTATY FILMOWE. Aby zarezerwować miejsce należy zapoznać się z programem warsztatów publikowanym poniżej, aby podejmować świadomą decyzję zapisywania się  na warsztaty.Gdy napiszesz do nas otrzymasz nr konta na które należy wpłacić zadatek lub całość kwoty.Wtedy miejsce masz zarezerwowane. Warsztaty  Filmowe  w formie skondensowanej odbywają się w grupie 10-12 osobowej w wymiarze 7 zajęć po 3 godz. z syntetycznym podaniem całej wiedzy i indywidualnymi zadaniami dla uczestników. Koszt takich zajęć to 600 zł.(300 zł zadatek +300 zł)./zadatek nie podlega zwrotowi. Osoby które chciałyby uzyskać rachunek za wpłatę powinny ten fakt zgłosić przy wpłacie.   Dyplom ukończenia Warsztatów Filmowych uzyskuje się po ukończeniu dwóch semestrów z dobrą frekwencją na zajęciach.

Kontaktuj się z nami przez Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.   lub tel.601-238-464




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.6 templates web hosting Valid XHTML and CSS.